Forum Sarafina Strona Główna


Sarafina
Forum Sarafiny o wszystkim po trochu
Odpowiedz do tematu
Regulamin
Sarafina
Administrator


Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bielsko - Biała

Regulamin naszego forum. Każde złamanie skończy się banem, a 7-krotne - usunięciem.

I. ZASADY ZWIĄZANE Z WYPOWIADANIEM SIĘ
1.1. Kto ma prawo wypowiadać się
- Do wypowiedzi ma prawo każdy użytkownik zarejestrowany.
- Powinien być zalogowany, ale nie musi - pod warunkiem, że wszyscy go znają i po prostu nie chce mu się logować.
1.2 Kto nie ma prawa wypowiadać się
- Osoby, które są usunięte bądź zbanowane (jako niezarejestrowani)
- Osoby, które są już znane użytkownikom forum, a które wracają pod innym nickiem (i strugają głupa :])
1.3 Pierwsza wypowiedź na forum - "pierwszy krok".
- Idź do forum Offtopic, znajdź tam dział Powitania i załóż własny temat.
- Może to być na początek "Witam wszystkich na forum, jestem nowym użytkownikiem...". Możesz też napisać coś o sobie - sam decydujesz co i na własną odpowiedzialność.
1.4 Jak się wypowiadać?
-Na niniejszym forum przestrzegamy wszystkich zasad NETykiety związanych z pisaniem estetycznych postów (http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm - zawsze sprawdzić można :]).
- Każdy, kto wg punktu 1.1 ma prawo się wypowiadać, powinien tak napisać posta, aby nikogo nie urazić. Zabrania się wszelkich wulgaryzmów (NAJWYŻEJ wykropkowanych), spamu i zaleca się w miarę ograniczyć offtop.
II ZASADY ZWIĄZANE Z NOWYMI OSOBAMI NA FORUM
2.1 Powitanie osoby na forum
- Jeśli chcemy powitać osobę, powinniśmy to zrobić w Powitaniach, w temacie założonym przez nowego. W żadnym wypadku nie można tego zrobić gdzie indziej!
- Moderator, lub ew. ktoś z userów (w przypadku całkowitego braku moderatora) powinien spokojnie wyjaśnić, co robić. Nie należy wobec nowego stosować znanych tylko starszym userom neologizmów - nowy nie musi wiedzieć, co to jest mod, spam albo admin :]
- Nowych upominamy bardzo delikatnie i odpowiadamy na ich wszelkie pytania.
2.2 Przyprowadzenie kogoś na forum
- Przed wprowadzeniem kogokolwiek na forum należy mu wszystko o nim opowiedzieć, oprowadzić, pokazać regulamin i odpowiadać na jego pytania.
- Jeśli piszecie z innych komputerów, nie masz obowiązku powiedzieć, że to ososba przyprowadzona przez Ciebie, ale byłoby to bardzo na miejscu.
- Jeśli piszecie z tego samego komputera, musisz zaświadczyć, że to brat/siostra, inaczej padnie podejrzenie, że "strugasz głupa" (punkt 1.2, druga pauza).
- Byłoby na miejscu potem wpaść na dział swego podopiecznego i też coś skrobnąć Very Happy
- Przez pierwszy tydzień jego pobytu na forum opiekujesz się tą osobą, tj. za wszelkie jego przewiny odpowiadasz Ty. Po okresie tygodnia (czasem dłużej lub krócej, zależy od zaaklimatyzowania się) przestajesz być zań odpowiedzialny Wink
III MODERATORZY I ADMINISTRATORZY
3.1 Kto to jest moderator i na czym polega jego praca?
- Moderator to osoba, która od nieobecność administratora opiekuje się forum i dogląda go. Jest prawą ręką administratora i jego bardzo zaufaną osobą. Pilnuje porządku i ma obowiązek opiekować się nad innymi użytkownikami, upominać ich etc.
- Moderator ma możliwość kasowania, zmieniania postów, przenoszenia działów i banicji użytkowników. Swoje uprawnienia stosuje wyłącznie dla dobra tegoż forum.
3.2 Jak zostać moderatorem?
- Moderatorem może zostać tylko osoba, której zaufa i którą wskaże administrator spośród userów lub osób, które wyrażają chęć zostania moderatorem.
- Zazwyczaj moderatorem jest ktoś, kogo administrator zna już z innych for, z gg bądź z prawdziwego życia.
- W przypadku, gdy administrator zupełnie nie zna kandydata na moderatora, obserwuje go przez jakiś okres czasu, zazwyczaj przez miesiąc albo nawet dłużej. Jeżeli uzna, że kandydat może być moderatorem, daje mu na jakiś okres czasu moderatora na próbę (na tym forum próbne moderowanie trwa tydzień). Jeśli próbny moderator spisze się wzorowo, zostaje moderatorem na zawsze.
3.3 Kto to jest administrator i na czym polega jego praca?
- Administrator to zazwyczaj założyciel forum. Swoją funkcję może pełnić dożywotnio albo zejść z niej, oddając następcy.
- Administrator ma pełną władzę nad forum. Może nim zarządzać, zakładać nowe działy, banować użytkowników, zarządzać nimi, jednym słowem wszystko co jest na forum podlega jego nieustannej opiece i rządom. Wszyscy, łącznie z moderatorami, są zobowiązani być administratorowi posłuszni.
3.4 Jak zostać administratorem?
- Powierzenie administratorstwa jest niezwykle poważne i wymaga od administratora przemyślenia. Administratorstwo oddane jest tylko temu z moderatorów, który jest obecnemu adminowi najbliższy i najbardziej zaufany.
- Administratorstwo można przekazać na jakiś nieokreślony czas (np. choroba) albo na zawsze.
- Na forum może być również dwójka adminów.
IV INNE
4.1 Używanie przez użytkowników emotek (uśmieszków), kolorów i in.
- Wszyscy użytkownicy mają prawo używać emotek, ale w ilości nie przekraczającej 3 emot na linijkę.
- Każdy ma prawo do swojego kolorka. Nie powinny o nie wybuchać wojny, ale można kolory "rezerwować" (Mój jest zielony Razz) Kolorkami zazwyczaj zaznacza się swoje działania (Np. biegnie do wodopoju), a w przypadku moderatorów - powinni oni moderując posty swoje wstawki pisać swoim umówionym kolorem :]
- Zaznaczając działania możemy się też posłużyć różnego rodzaju nawiasami niestandardowymi (np. *biegnie do wodopoju*, <leży>, ~oblizuje się~). Jeśli moderatorzy (patrz punkt poprzedni) nie chcą stosować kolorków, mają obowiązek jakoś odkreślić swoją wypowiedź.
- Ukraszanie swoich wypowiedzi adresami stron www jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy adres jest prawdziwy, nie zawiera wirusów etc.
4.2 Schizy
- Schiza jest to swego rodzaju zabawa, która wynika sama z siebie. Nie jest traktowana jako wojna, nawet jeśli użytkownicy rzuają w siebie granatami i walą po łepie Very Happy)
- W schizach można wykorzystywać różnego rodzaju gadżety, które można sobie zastrzec, ale jest to całkowicie zbyteczne :]
- Schiza powinna byc na wesoło, w przeciwnym razie zostanie potraktowana jako wojna i ukarana.

Pytania co do regulaminu proszę kierować przez pm'ki (Private Message, tj. prywatna wiadomość) bądź e-maile na [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Regulamin
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu